Формування та оформлення справ1.4.2. Формування та оформлення справ.
Формування та оформлення справ — це групування документів у справи відповідно до номенклатури справ. Справа — це перелік документів, сформованих за будь-якою ознакою за відповідними правилами. Правильне формування справ допомагає оперативному пошуку документів, забезпечує їх збереження, встановлює порядок в організації діловодства.Формування справ в установі, як правило, проводить канцелярія або секретар. Під час формування справ слід дотримуватись таких правил: • групувати у справи тільки оригінали (за їх відсутності — засвідчені в установленому порядку копії) правильно оформлених і виконаних документів, не допускати включення до справи чорнових, особистих, дублетних документів, що підлягають поверненню, та розмножених копій; • групувати у справи документи одного діловодного року (за винятком особових, судових, перехідних справ). Особові справи формуються протягом усього часу роботи в установі; • групувати у справи окремо документи постійного й тимчасового строків зберігання. Як виняток, коли цього вимагає специфіка роботи установи, документи постійного й тимчасового строків зберігання, пов'язані з вирішенням одного питання, можуть групуватися протягом ділового року в одну справу. Після закінчення ділового року або перед передачею справи в архівний підрозділ установи документи повинні бути розкладені за окремими справами згідно з номенклатурою: в одній — справи постійного, в іншій — тимчасового строку зберігання: • включати до справи документи тільки з одного питання або групи споріднених питань, що становлять єдиний тематичний комплекс, спочатку ініціативний, а потім інші документи в логічній послідовності; • якщо документи за своїм змістом і строком зберігання не можуть бути згруповані у справи, передбачені номенклатурою, заводиться нова справа з обов'язковим внесенням її найменування та строку зберігання в діючу номенклатуру справ; • документи, створені за допомогою ПК, групуються у справи на загальних підставах. Справа не повинна перевищувати 250 аркушів (30-40 мм завтовшки). Документи всередині справи групуються у хронологічному чи логічному порядку або у їх поєднанні.Документи розпорядчої групи групуються у справі разом з додатками за характером та хронологією.Статути, положення, інструкції та інші документи, затверджені розпорядчими документами, є додатками до них і розміщуються разом із зазначенимидокументами. Якщо вони затверджені як самостійні документи, їх групують в окремі справи.Накази з основної діяльності та з адміністративно-господарських питань групуються в різні справи. Документи засідань колегіальних органів групуються у дві справи: а) протоколи й документи до них (доповіді, довідки тощо); б) документи з організації засідань (порядок денний, проекти та копії тощо). Протоколи групуються у хронологічному порядку й за номерами. Документи до засідань систематизуються за датами та номерами протоколів: всередині групи документів, що стосуються одного протоколу, — за порядком денним. Доручення органів вищого рівня й документи, пов'язані з їх виконанням, групуються у справи за напрямами діяльності установи. Якщо таких документів багато, вони формуються в одну справу. Всередині справи документи систематизуються за датами доручень. Затверджені плани, звіти, кошториси групуються у справах окремо від проектів цих документів. Листування групується за змістом та кореспондентським принципом і систематизується у хронологічній послідовності: документвідповідь іде за документом-запитом. Документи в особових справах групуються у хронологічному порядку в міру їх надходження в такій послідовності: • внутрішній опис документів, включених до справи; • заява про прийняття на роботу; • направлення або подання; • особовий листок обліку кадрів; • автобіографія, документи про освіту, витяги з наказів про призначення, переведення, звільнення; • доповнення до особового листка обліку кадрів; • доповнення до особового листка про заохочення; • довідки та інші документи. Документи з місця проживання, довідки про стан здоров'я та інші аналогічні документи групуються в окремі справи тимчасового зберігання і до особових справ не включаються.Копії наказів про стягнення, заохочення, зміну прізвища тощо до особової справи не включаються у зв'язку із внесенням відомостей про це в доповнення до особового листка обліку кадрів.Особисті рахунки працівників та інші подібні документи систематизуються в межах року за прізвищами в алфавітному порядку. Контроль за формуванням справ в установі та її структурних підрозділах здійснюється канцелярією або секретарем. akadem2.at.ua monster |
Меню сайту
Статистика
Онлайн всього: 1 Гостей: 1 Користувачів: 0 |